PDA

View Full Version : Cooking

WhiteWolf101
29 Oct 2007, 23:36
I am a aspirant Chef wannabee, and has decided to create with the help of some of the Boerevryheid woman, a boere cookbook, from making the perfect potjiekos, to the baking of traditional farm bread, biltong preparations and boerewors making.

I want to do this in aid of crime victims, come on people give me suggestions and a few recipes and we can make this idea a success.

I have already decided on the title: Kos uit die Boere-kombuis, nothing fancy, just typed and binded with a nice cover.

Can we make this idea work?

We can even add a few new creations: for the contemporary braai, new salads and soforth.

What do you think?

sclark
30 Oct 2007, 09:13
Terrific idea, I love it! Will scratch around for some recipes, I have an old SA cookbook somewhere, must just dig it out. I know that many years ago, the ladies married to SAP members had a cookbook out that had many traditional recipes, will also try to locate it.

Arend
30 Oct 2007, 10:54
Can't help. Cannot even bake an egg

Baardman
30 Oct 2007, 12:29
I would buy a cookbook with all the instructions for the preparation of classic, traditional Boerekos. This would include rusks (boerbeskuit), bobotie, koeksisters, pannekoek, biltong, droëwors, potjiekos recipes, vetkoek, afval (not that I'm interested in THAT hehe), stampmielies, waterblommetjiebredie, sult/bron, boerewors, skilpadjies, gemmerkoekies (and other kleinkoekies), gemmerbier, witblits and so forth.

This type of book can be proudly branded "Produk van die Boerevolk" (our stickers from the Pretoria Show).

Regards
(Baard)man

Arend
30 Oct 2007, 13:19
Ag nee Baardman. Hoe lus maak jy my nou.

Bosperd
30 Oct 2007, 17:02
I have gathered all the recipies for askoek, koeksisters, stokbrood etc and am more than willing to send them to you. Just send me a pm with your e-mail.

Bosperd
30 Oct 2007, 17:02
I also have a nice collection of boere-rate if you are interested!

WhiteWolf101
30 Oct 2007, 22:31
This book must be all about boere-tradition, boererate, mampoer, gemmerbier, boerewors and suchlike.

Pm me with ideas!

I' ve also got recipes from the turn of the century: traditional afval soos my Ouma dit gemaak het, Boerebrood, vetkoek, Karringmelk beskuit ens.

WhiteWolf101
31 Oct 2007, 02:01
Ek gaan nou maar Afrikaans praat, ek het klaar besluit op die Hoofstukke:

1. Slaaie en Voorgeregte

2. Visresepte; soos kerrievis, en ek weet, yuck! baber nuggets

3. Groente geregte

4. Vleis geregte; soos kaiings, gestopte varkboud, beestong met boeremosterd sous, boerewors, pofadder, skilpadjies ens

5. Groot koeke

6. Kleinkoekies

7. Nageregte; melksnysels, melkkos, malvapoeding, bruinpoeding, tipsytert ens

8. 'n hele hoofstuk wat handel oor die sny en voorbereiding van Boerebiltong, droëwors, mampoer stookery, sowel as gebottelde kerrieboontjies ens.

9. Resepte vir langs die vuur; handel oor potjiekos, braaivleis, marinades, askoek, stokbrood ens.

EK moet sê ek is 'n gekwalifiseerde professionele Chef, maar ek spesialiseer in patisserie; dit is 'n pastrychef, so hulp met die andedele van die boek sal baie waardeur word.

Ek kan die anderhoofstukke self doen, maar ek het nie uitgebreide kennis oor die onderwerpe nie; ek het geleer by die Le Cordon Bleu school of culinary arts in Parys, Frankryk, onder 'n fransman wat potte en panne kan gooi sonder waarskuwing, so ek het baie kennis oor franse kos, nageregte, koeke, koekies en spun-sugar, pastry kuns en chocolate work.

Ek is ook beskikbaar vir enige iemand wat wil verder leer oor kookkuns, en kursusse is beskikbaar.